ORANGES

Selumbar sejenis serpihan kayu

18 comments


korang kenal tak selumbar tu apa ? kalau tak kenal , meh aku nak kenalkan .. tak pun , korang pegi tanya kat pakcik Google selumbar tu apa ..

okeh lah , selumbar tu sejenis benda halus halus tajam yang masuk kat liang-liang kulit kita yang cantik , halus , mulus dan gebu tu .. selalunya serpihan halus kayu lah ..

ini bukan selumbar .. huhuhh ..

2 hari lepas , jari aku masuk selumbar ni .. tak perasan pun mula-mula .. pastu bila tersentuh something konfem rasa ngilu punya .. aku kena ni unindentified compound , kayu macam bukan je ..

nak keluarkan , dah ke dalam sangat .. aduhh .. aku tanya pendapat mak aku , boleh ke kalau biarkan je .. mak aku kata boleh saja , nanti lama-lama hilang tapi menahan sakit ar ..

cadangan diterima ..

tapi , sekejap je .. aku ni jenis yang ada 1 perasaan yang tak puas hati .. so , bila tengok kat jari ada je benda alah tu lagi .. aku pun mulakan operasi malam semalam ..

amik jarum yang halus , tajam .. cungkil dengan berhati-hati kat tempat yang kena selumbar .. dan untuk mengelakkan aku mendarahkan jari sendiri , aku pun picit je jari aku ..

berjaya !

terus je aku campakkan jauh-jauh selumbar tu .. dan , tak tinggalkan kesan cucukan di jari .. hoho .. *muka bangga* dan semestinya dah hilang rasa sakit yang aku alami tu ..

aku memang sakit hati je kalau tertusuk kaca ke , masuk selumbar ke .. konfem aku akan mulakan operasi cucuk cucuk ni .. so , korang nak khidmat aku tak ? kehkeh ..

orang kata , boleh je kalau taknak amik jarum tu sume .. just letak plaster kat tempat yang kena selumbar .. aku taktau keberkesanan tu , sebab tak penah cuba pun ..



notakaki:
HEAVEN - FT Island .. lalalala ..

Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

18 .16kg daun berguguran:

siti kektus said...

dah lama rasanya tak kena selumbar ni. pedih jugak lah kalau kena, lagi2 kalau tersinggul kat mana2.

siti kektus said...

biasa pon kite akan cucuk guna jarum je. lambat nak tunggu baik sendiri tea.

bila dah kelusr kayu tu, peh, tarasa puas! haha :p

iPai said...

wah .. nak tlg cucukkan ke ? hehe .. tak moh r .. sakit .. biar pon tak pe .. heheh

EYFAalias said...

kalau nak keluarkan selumbar. taruk minyak dulu kasi licin. lepas tu tolak pelan2 selumbar tu keluar. bila dah taruk minyak jadi licin, baru senang selumbar tu nk kua.

Bro ahmad said...

pakai ketit kuku je tea..kalau selunbar tu...:)

nur @f!f@h...:)XD said...

hahaaha..sye pun sejenis cm awk...hahaha..

afifah said...

sye sejenis cm awk...selalu buat cm tu kalau ade smthg msk dalm jari..

sergeant keroro said...

dah lama tak kena, huhu

Tea said...

@siti kektus
tau takpe. peh ngilu tak hengat ni. huhuhuhh.

Tea said...

@siti kektus
hahah. kita segeng~ haha.

Tea said...

@iPai
haha taknak ke? alorh, tunggu hilang lambat seyh.

Tea said...

@EYFAalias
huhuh taktau pun. tengs eyfa, boleh praktikkan ni lain kali. ;)

Tea said...

@Bro ahmad
aaaa, kalau baru masuk. ni tea xsedar, tengok dah dalam. :(

Tea said...

@nur @f!f@h...:)XD
boleh 1 geng laa ni. kehkeh.

Tea said...

@afifah
huhu tu je yang paling cepat tea rasa.

Tea said...

@sergeant keroro
jangan bagi kena, tak besh. huhuh.

Abang Stalker said...

abg pun mahir bab cucuk mencucuk ni. :D


tea nk dicucuk?hahahah ;))


cucuk jarum pndai,cucuk tanam pun pndai.

Tea said...

@Abang Stalker
meh la tolong cucukkan benang ke jarum. nak menjait ni. kehkehkeh.

wah untunglah kakak stalker. takyah beli sayur, pandai cucuk tanam. ngee.