ORANGES

puaskan hati pelanggan ?

8 comments

ini gambar perempuan seksi .

ye , kat atas tu memang lah perempuan . tapi bukan tu yang aku nak cite kat sini . yang aku nak cite kat sini , pasal perangai orang lagi . lebih2 lagi dalam bidang perniagaan . aku banyak dah perhati sane sini . dah namenye Melayu , hasad yang ade kat dalam badan pun dah sebati .

dulu2 , aku pegi beli nasi lemak pagi2 , ade sorang ni je lah yang jual . memang konfem sedap lah . tup2 tak lame pastu , eh eh dah ade lagi sorang yang start jual sarapan2 , kuih-muih ni . dah kalau sedap takpe jugak . hehehe . diorang ni berniaga sebab jeles tengok orang lain berniaga eh ? kot ye pun , pegi lah tempat lain yang jauh2 sket dari orang yang dah memang sedia ada .

diorang ni pun , berniaga sebab nakkan keuntungan semata atau puaskan hati pelanggan ? kalau keuntungan semata , tapi tak sedap HAISH tak payah lah . aku pun tak beli nanti . lain laa kalau orang yang mempunyai tekak biawak (?)


nak buat perniagaan ape2 pun , kena ikhlas dari hati . jangan setakat menjual itu ini , tapi muka kauu pergh kelat tak boleh nak taip kat sini . baik aku pegi kunyah peria . huhu . muka kena ade kasi manis sket , baru lah pelanggan senang hati je , nak bagi duit pun tak was2 .

orang jual nasi lemak , nanti ade lagi sorang pengikut kat sebelah . jual jambu pun same jugak . tapi tak bertahan lame pun , tu lah jangan potong line orang lain nak berniaga ni . dok jual burger , pun masih ade lagi . tapi nasib baik dua2 sedap . ah , dah namenye burger memang mai peberet . jual kucing , erkk ? tak penah tengok lagi orang berebut jual kucing . hehehe .
Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

8 .16kg daun berguguran:

Haffiz MohdNoor said...

bykkan jumpa org cmni time beli brg.. mcm lah kita nk beli sgt brg dia tuh.. klu tak beli kang tau pulak rugi.. ishkk2!

Tea said...

haa, nyampah kott. kalau pegi kedai mkn, muka macam t.a.h.i, servis lambat pulak. konfem gua blah cmtu je ah. HUHU.

Clara said...

yup2.. nak buat perniagaan apa2 pown mestilah ikhlas..

or nak buat apa benda pown mestilah ikhlas..

Baru berjaya..

=D

Nazzue said...

Kadang2 psaingan boleh secara sihat..kita juga untung leh buat pilihan..
p/s: bgsa kita slalu main halus tapi bgsa lain jarang dgr

Entri terkini: Kenali Siapa Yang Digelar Blogger Tegar

Tea said...

@clara memang stuju sangatlah.

@nazzue kalau bersaing secara sehat takpe, kalau gune bomoh2 parah weh.

Fariz Danial said...

perasan tak kalau cina meniaga macamane ? tak dengki macam orang melayu, diorang sangat2 la rajin dam sangat compete each other.

tak pena lak dengar cina linkup sebab kena bomoh, kan2

anyways, nice entry =]

Maksud sebenar "Lelaki 9 akal 1 nafsu dan perempuan 9 nafsu 1 akal"
► Play. ▌▌Pause.

Tea said...

@fariz, cina ade strategi yg bijak nak berniaga. tu diorg boleh maju. bukan takat cina lah, adek bradek nye korea jepun pun tengok lah. maju kann. :)

tia @ Ini Kisah Tia said...

haha . biasalah tu PHD ..