ORANGES

umat akhir zaman

4 comments
kenapa skang gejala buang bayi semakin berleluasa?
korang ni dah takde perasaan belas kasihan ke?
nak jadi macam umat dulu? yang dah Allah tunjuk balasannya?
kenapa still buat macam tu.


nak kate aku baik, TIDAK la. tapi sedangkan anak kucing tepi jalan aku sanggup pungut dan bela.
inikan lagi kalau bayi manusia. tak tersanggup aku nak buang.
tak mungkin. jauhkan perkara tidak baik itu dariku, Ya Allah.
macam2 dah jadi. macam2 bencana dah ditimpa.
tu semua nak menunjukkan, dunia dah tiba di penghujungnya.


mana pergi sifat kasih sayang dalam diri korang?
buat anak pandai, tapi bela taknak.
senang2 je korang beranak, pastu buang anak tu.
hey, fikir la. mak2 korang yang lahirkan korang dengan susah payah tu.
sakit perit dorang, tau??


korang senang2 je dah buat dosa, nak tambah dosa lagi. hmm.
buang anak sane sini, aku yang tengok nak menangis kat situ.
wei, even haiwan pun jage anak dia lah.
tak takut ke korang nanti, anak yang korang tak mengaku tu dah tentu masuk syurga.
tapi, korang?? pandai2 la fikir, aku tak mampu nak ubah semua tu.
pokok pangkal, hati dan akal masing2.




: maaf, aku emosi. T_________T
: aku baru bace KOSMO. see, ade lagi! huh.
Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

4 .16kg daun berguguran:

Ismail Noh said...

Mereka berani buat tapi tak berani tanggung..pasangan pengecut..

princeduyong said...

jahiliah moden....

Fie aka Tea said...

ismail noh

memang pengecut sesangat. huh! grrr.




princeduyong

huu, tu lah. geram x abis neh.

Khairil said...

sume amik jalan mudah..
da wat g buang..
konon nk ttup malu..
malu pe!!ble wat xde lak rase malu enn??
nie laa manusia akhir zaman..kte yg xwat..renung2 kn laa...
idop kt cnie hnye sementare je..

:p
-peace-