ORANGES

kehangatan aidilfitri..

Leave a Comment
berlalulah sudah ramadhan..
sebulan berpuasa..
tiba syawal kita rayakan dengan rasa gembira..
anak muda di rantauan..
semuanya pulang ke desa..
ibu dan ayah keriangan bersyukur tak terkira..
suasana hari raya-anuar n elina

alhamdulillah..setelah sebulan berpuasa tiba juga hari raya aidilfitri..
di sini aku nak ucapkan selamat hari raya maaf zahir dan batin kat sume yang mengenali diri aku xkire jauh mahupun dekat..
dalam kehidupan kita seharian,kita tak lepas lakukan kesalahan demi kesalahan terhadap seseorang sama ada dalam keadaan sedar ataupun tidak..


taun ni aku beraya dalam keadaan sederhana saja..xmacam taun2 lepas,beli baju berpasang-pasang..
dengan seluar jeans baru,t-shirt baru..kirenya sume nak baru..
taun ni x,aku pk benda yang ade still leh dipakai so watpe nak membazir..
lagipun,sian mak bapak aku..penat2 dorang cari duit..pastu asik berhabis macam ni..
cukuplah setakat aku ada 2 pasang baju kurung..1 warne coklat..1 ag warne krim
+biru..
n xlupe kasut setinggi 2.5 inci jua ada..haha
cewahh..raye sakan gak aku ek,.

aku xsabar gle nak balik kampung..nak kutip duit raye..
eh2..masih dapat ke?bukan ke aku da tue bangka?
hak3.. banyak gile plan aku pas raye ni..nak beli itu nak beli ini..
tapi selepas aku senaraikan je,aku tengok banyak barang kehendak daripada barang keperluan..
so,da xde langsung barang yang aku perlu beli..better aku simpan dalam bank je..
nanti time terdesak leh gak aku gunakan..ye x?
n ag 1 pas raye ni..aku nak stop kan kaki aku yang suka merayap ni..
aku balik skul xnak serong g mane2 ag..aku nak terus je balik uma..

da penat r..bek aku study n terus study..de gak pekdahnye..

eh2..tapi la kan..ngan duit raye n ngan keadaan fon aku skang..
aku rase nak tuka fon model baru..
sony ericsson la ma..aku da survey..banyak yang cantik2..
n skang aku tengah konpius nak amik model c atau w..
ish3..xpe r..nanti aku pk2 kan..hehehe

pagi ni,,aku akan gi uma wan aku..
nak tolong masak rendang pe sume..
walaupun da zaman moden,n duduk bandar lagi..
still ade rase suasana kat kampung tu..
yela,sedara mare balik nak tolong gotong-royong masak itu ini..
taun ni 1 je kitorang xwat iaitu bakar lemang..
kalau arwah atuk aku dulu ade..mesti dia nak wat..bak kate wan aku.."penat ke xpenat,atuk ko tu mesti nak gak bakar lemang"
this is the second year atuk aku xberaya same2 kami semua..
so sad..but aku doakan salu untuk atuk aku semoga rohnya dicucuri rahmat..
amiiinnn

Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

0 .16kg daun berguguran: