ORANGES

how's future??

Leave a Comment
erm..
aku da pk2 kan,,
aku rase aku nak jadi cikgu je..
kan pekerjaan sebagai cikgu tu 1 pekerjaan yang mulia..
hehe..
aku dapat result BM semalam..tu pon A2 je..
langsung xmemberangsangkan..
member2 aku yang len sume da de A1,,
jeles weh..

aku nak jadi cikgu untuk bidang bahasa..xkire r pe bahasa pon..
nanti da lanjutkan pelajaran,,boleh blaja macam2 lagi kan..
huhu..
today,,aku xgi skola..
rase malas lak..
padahal da btekad nak study sungguh2..
ala,,tp xsemestinya ngan gi skola je kite boleh berjaya..
duk kat uma pon kite still leh study..

berbalik kat cite sal jadi cikgu tu,,
cikgu2 zaman sekarang gaji bukannya sikit2 macam dulu..
masing2 da banyak gaji..
boleh tampung idup ngan senang-lenang lagi..
kete tu kadang2 sampai blumba2 ngan cikgu len nak tuka yang lebih advance..
aku cite ni bukanla sebab aku nak duit gaji je..
tapi yela kan..
jadi pendidik tu memang bagus,,
n bile da ade gaji tinggi tu lebih bersemangat nak ngajo ngan penuh bdedikasi..
haha..pe da aku merepek..
insya-Allah kalau rezeki aku untuk dapat kerja yang lebih baik daripada jadi cikgu,,
aku go on je la..etc. engineer ke,arkitek ke..
aler,tapi aku xkesah jenis kerja..janji aku dapat duit yang halal..untuk bantu parents aku..
n family aku..[akan datang ok]haha..
Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

0 .16kg daun berguguran: